Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Karangsembung, Indonesië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Karangsembung, Indonesië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg MJ & JACK

02 Oktober 2014 | Indonesië, Karangsembung

Het is alweer Oktober wat betekent dat we alweer bijna een maand weg zijn..

Na gili T. & Gili M. Zijn we naar het laatste eiland gegaan gili air. Dit is bekroond tot de favoriet, mede omdat we een huisje aan het strand hadden waar ook de zonsondergang plaatsvond. Op gili meno hebben we fietsen gehuurt met hele dikke banden waar we zelfs mee door het zand konden fietsen. Na 2 nachten zijn we met de boot terug naar padangbai gevaren. Op de boot helemaal nat geworden want we zaten boven op het dek en de zee was redelijk wild. Maar met 33 graden is dat natuurlijk geen probleem:).

Eenmaal terug in seminyak (de woonplaats van MJ's ooms) mochten we in het penthouse slapen voor een paar nachten. Dit ligt heel erg centraal en met de Scooter konden we dan ook overal naartoe. Helaas had de scooter wat problemen; de kilometerstand en snelheid werkten allebei niet. Dit bracht ons dan ook in een wij-hebben-geen-benzine-meer-en-zijn-in-een-steegje-beland situatie. Na wat onderhandelen over de prijs heeft een local voor ons 1,5 liter gehaald waardoor we weer veilig verder konden rijden:). In seminyak hebben we veel gezwommen in de zee en ik veel restaurants mag je ook gebruik maken van het zwembad als je wat eet of drinkt. Prima uit te houden dus! Ons visa is ook verlengd zodat we niet 5 oktober uit Bali hoeven. Dit wordt 17 oktober, dan vliegen we naar Perth. Onze laatste dag in Seminyak zijn we naar een waterpark geweest, hier heb je hele toffe glijbanen, waaronder 1 waar de grond onder je voeten wegzakt en je recht naar beneden Valt, wahhhh!!

Op 23 september zijn we vertrokken naar Ubud samen met Marinus en Bob. We hebben een villa gehuurt voor vier nachten met eigen zwembad en uitzicht op de rijstevelden, ongeveer 7 KM uit Ubud, en prima te doen op de scooter. Ubud staat bekend om haar rijstevelden en die zie je dan ook overal. Ook heeft Ubud een monkeyforest waar apen vrij rond lopen. Af en toe zie je ook een verdwaalde wat verder in de stad. In ubud hebben we naast winkeltjes ook naar huizen gekeken. Ik en MJ zoeken namelijk een huis in Ubud.

Grapje natuurlijk, een andere oom van MJ wil graag in Ubud wonen dus mochten wij vieren vast huizen bekijken, een hele leuke ervaring! Op de laatste dag zijn MJ & ik wezen raften. Eerst mag je door de rijstenvelden lopen richting de vallei en vervolgens loop je een heleboel trappen naar beneden waar je uitkomt op de rivier. Eenmaal beneden zagen we allemaal apen via takken de rivier in springen en naar de overkant rennen, heel leuk. Samen met 2 anderen en MR sugar (onze instructeur) hebben we een twee uur lange track afgelegt. Tussendoor mochten we meedrijven met de stroom (heel handig zo'n lifejacket), onder een waterval staan (wat aanvoelde als een harde massage) en heel veel andere bootjes natmaken:).

Na ubud zijn MJ en ik met een taxi doorgetrokken naar lovina, en B&M zijn weer naar huis gegaan. Onze chauffeur Nono had belooft dat we zouden stoppen bij watervallen. Echter had hij hier geen zin (logisch als je Nono heet) meer in, en reed hij de bordjes voorbij. Dit lieten wij natuurlijk niet gebeuren;) en na wat zeuren mochten we dan toch stoppen bij de GitGitwaterfall. Na een wandeling van ongeveer 20minuten zien we een mooie waterval. Hier maken we wat foto's, kijken we naar locals die in ondiep water springen en wandelen we weer naar boven waar Nono ons opwacht.

Het is nog maar een klein stukje naar Lovina, waar we verblijven bij Chico Bungelow. Een goede kamer gezien de prijs vlak bij het strand. In de vroege ochtend (5.30uur) zijn we met een boot dolfijnen wezen spotten, net als 200 andere mensen:) elke keer als er een dolfijn wordt gespot gaan alle bootjes dezelfde richting op om er als eerste te zijn. Wij bleven redelijk lang en hebben daarom mooie beelden. Daarna mochten we nog snorkelen en hebben we veel gekleurde vissen en zeesterren gezien. We hebben weer een scooter gehuurt en hiermee zijn we naar een hotspring geweest (beter bekent als Wasplaats van heel lovina) want er waren bijna alleen locals. Na een korte duik waren we er wel klaar mee want wij vermoeden dat het ook als toilet van de locals diende.. (jakkiebah). Op onze laatste dag waren we opzoek naar een waterval, op de scooter. Hoewel iedereen dit doet met een gids en een auto hebben wij het; na veel vragen, rijden, stoppen, vragen gevonden! Er werd geadviseerd om met een gids naar benden te gaan (voor het geld) maar zo gek zijn wij niet. Wandelen en kijken kunnen we zelf dus daar gaan we niemand voor betalen:). Na een stijle tocht met veel trappen kwamen we in een vallei met allemaal watervallen. Bij de grootste kon je zwemmen; supermooi en koud! Eenmaal boven moesten we wel een beetje opschieten want we hadden nog een uur voor het donker werd. Dit is (uiteraard) ook gelukt:) Ook hebben we, bij de oude hoofdstad Singeraja een local markt bezocht en een klein dorpje bekeken. In Singeraja zie je nog veel van de geschiedenis, zoals de hollandse leeuwen op hekken van huizen.

Op 30 augustus zijn we vetrokken naar een dorpje Amed, noordwest op bali. Dit is een rustig vissersdorpje waar we weer een goed appartement hebben met uitzicht op zee. Je moet wel nog een stuk wandelen want je kan hier niet overal zwemmen. De afgelopen dagen hebben we voornamelijk het zwembad goed leren kennen:).
Morgen gaan we naar Padangbai (de baai van waaruit we ook naar Gili gingen). Hier komen B&M ook heen voor een paar dagen.
We hebben nog 15 dagen op Bali dus we gaan nog even genieten voordat we naar Australia vliegen; waar we ook ontzettend veel zin in hebben!!

Heel veel liefs van MJ en Jacky. Leuk dat jullie weer het verslag hebben gelezen. Fotos zijn te zien op FaceBook, als er een keer een beter wifi signaal is, kunnen er bij het verslag foto's worden toegevoegt.

• 02 Oktober 2014 - 09:51

EEMZ:

Heeey Jack & MJ, leuk verslag! Erg herkenbaar, toen wij naar die hotsprings gingen hadden alle locals ook gewoon shampoo en douchegel bij zich hihi. Nono en MR sugar, wat een namen zeg haha. Gaan jullie ook nog naar Lombok toe? Heel veel plezier, geniet nog even van alles wat goedkoop is (massages, cocktails, taxi's, eten :P) in Aussie is het een stuk duurder ;) Doe voorzichtig en GENIET! Dikke kus xxx Je (schoon)ZUS :D

• 02 Oktober 2014 - 10:25

Papa:

What a fantastic time you 2 are having. Everyone back in Holland all want to go to Bali now. xxxxxxx

• 02 Oktober 2014 - 10:57

Renee:

Nonononono...there's no limit haha. Doet me goed te zien dat jullie lekker je eigen plan trekken en alles voor elkaar krijgen (had niet anders verwacht!). Enjoy, enjoy, enjoy xxxx

• 02 Oktober 2014 - 11:50

Elton :

Jack & MJ, goed om te lezen dat het goed gaat en dat jullie het naar je zin hebben. Zo te horen hebben jullie al aardig wat gedaan en jullie zitten nog niet eens op 1/12 !! Geniet van jullie tijd en pas goed op elkaar!

Elton

Sonja:

heerlijk om te lezen.

• 02 Oktober 2014 - 19:43

Diana:

hey, echt super gaaf allemaal!!!! leuk om te lezen!! geniet van alles wat je ziet en meemaakt!!! groetjes Dian

• 03 Oktober 2014 - 00:16

Competitieteam:

Lekker hoor en wij maar werken...! ;-)

• 06 Oktober 2014 - 19:45

Anne:

Zo te horen houden jullie geld over hahaha, wat zijn jullie toch economisch of zakelijk ingesteld...overigens geen slechte eigenschap hoor hihihi! Genoten van het verhaal: ik hoor het je vertellen Jacky! Geniet nog even van de tijd op Bali en dan op naar .......down under! Take care allebei en dikke kus van YFM.xxx

• 06 Oktober 2014 - 21:53

Opa. En Oma:

Leuke verslagen , we reizen met ons (voorstellingsvermogen)met je mee,juist omdat
    Wij daar ook zo hebben genoten
    Liefs ,xxxx uit Zuidland
    P.s. Sorry voor het nachtelijk belletje.

• 07 Oktober 2014 - 11:28

Elly:

Fijn dat jullie zo genieten. Niet te veel zonder gids gaan doen, blijf voorzichtig. Op naar het volgende verslag.

• 17 Oktober 2014 - 08:21

Marijke Arts:

Beste Jacky en Maarten JaN,

Heerlijk om dit allemaal te lezen. Krijg je het gevoel dat je weer even terug bent. Wij zijn ook Lovina geweest en hadden daar een bungalow aan het strand. Zou zo weer terug willen.

Geniet er lekker van
    Marijke