Goodday Mate! - Reisverslag uit Perth, Australië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu Goodday Mate! - Reisverslag uit Perth, Australië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu

Goodday Mate!

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg MJ & JACK

06 November 2014 | Australië, Perth

Lieve opa, helaas hebben we beperkt wifi hier in downunder dus vandaar dit wat latere verslag.. Uiteraard is dit ook gericht aan alle andere trouwe lezers ;)

De laatste weken in Bali hebben we nog flink genoten. We zijn begin oktober naar padangbai geweest, vanaf deze baai kan je veel boten pakken naar verschillende eilanden. Na vier dagen heben we belosten naar Lombok te varen! Dit was een mooie trip en vanaf Singeraja zijn we verder met de auto gereden naa Kuta. Kuta in Lombok is veel rustiger dan de kuta in bali, eigelijk niet echt vergekijkbaar. In lombok zijn veel moslims dus je hoort overal moskees. De landschappen zijn erg mooi en hebben we met de scooter goed kunnen bekijken. Ook hebben we mogen evaren hoe een scooterband wordt geplakt voor €1,20 op de oudewetse manier met vuur en plakkerjes! Na 4 dagen zijn we vertrokken naar lombok airport: een heel klein vliegveld waar je geen 1 keer je paspoort hoeft te laten zien.. de vlucht was slechts 20 minuten maar erg mooi om zo laag over lombok en bali te vliegen. We besluiten voor de laatste week in een appartement te blijven in Semiynac. Vanaf hier hebben we allemaal mooie plekken in het zuiden bezocht (padangpadang, benoa, jimberan, uluwatu) en we hebben nog een een mooie tempel bezocht (je kan natuurlijk niet naar bali gaan zonder een tempel te zien!)
Onze laatste dag en nacht hebben we nog in Villa Angelo mogen slapen (guesthouse marinus en bob) dus dat was erg leuk (prive zwembad joepie)

Op 17 oktober vliegen we erg vroeg (05.45 uur) naar Perth. Ik weet het.. we hadden eigelijk naar Darwin willen vliegen maar Andrew (papa's neef) had ons geadviseerd dit niet te doen omdat het "bloody hot" is. Na 3,5 uur vliegen waren we al in Perth, hier ging alles heel snel omdat MJ met mij in de rij mocht (aussie rij) en binnen 10 minuten waren we buiten. Hier worden we opgehaald door de bewoonter van een airbnb (slapen bij mensen thuis). De eerste twee dagen slapen we bij haar en gaan we op 'van jacht'. De van is na twee dagen zoeken een four wheel drive geworden. Iets wat kleiner maar handiger om meer dingen te zien hier in downunder. De 4wheeldrive moet nog worden nagekeken en er wordt een frame in gebouwd dus moten we tot woensdagavond wachten. Deze nachten slapen we in een andere airbnb die veel leuker is en onze host is veel aardiger. We regelen deze dagen allemaal dingen zodat we mogen werken in australie en kopen campeer spullen voor in de auto. Ook doen we wat toeristische dingen (fremantle, perth island en stad verkennen) Als de auto eenmaal klaar is kan ons nieuwe avontuur beginnen...,

Onze eerste dag rijden eerste stop is in Mandurrah. Hier zoeken we een camping en testen we het (ikea)matrass uit. Primaaaa!!
De dagen erop zijn we op veel plekken gestopt langs de kust. We hebben grotten bezocht, waterval gezien, een boom van 58 meer hoog beklommen met heel mooi uitzicht, veel wandeligen gedaan, gzwommen in de ijskoude zee, tree top walk gedaan, gewinkeld, gewandeld en geslapen. Vanwege alle vliegen en muggen hier moeten we als het donker wordt in onze 4WD gaan liggen dus we gaan heel vroeg naar bed en staan vroeg op. We slapen in national parken, langs het strand en op campings en dit is prima te doen. Eenmaal in Denmark aangekomen besluiten we dat we wel willen gaan werken. Via de harvest guide komen we aan een telefoonnummer van Ley, die een cursus aanbied over het farmleven. We slapen er een nachtje over en besluiten dit te doen! Nadeel: het is in York, twee uur oostelijk van Perth dus we mogen teugrijden. Dit keer nemen we een snellere weg en binnen twee dagen (3uur rijden p.d) zijn we in York.

Tijdens de cursus leren we super veel dingen, dus zal ik het even opsommen voor jullie; theorie over veiligheid, boederijen en schapen. Tractor bedienen en zand scheppen, achteruit rijden met een aanhanger, knopen maken, hekken maken, schapen drijven en sorteren in apparte gebieden, schapen drinken geven met een spuit, wol rapen en op de juiste manier neergooien (zodat het 1 geheel blijft), wol sorteren en in een compressor doen om vervolgens in een grote zak te stoppen. En nog heel veel meer, een super vette ervaring dus!

We slapen nu nog een nachtje in de auto op de boederij en dan kan Ley kijken of er werk in de buurt is. We kunnen bijvoorbeeld op een camping werken in de buurt en daarna op een boederij dus wie weet wat ons te wachten staat.

We zijn van plan nu een aantal weken te werken en dan rond 10 december richting Melbourne te rijden en onderweg op mooie plekjes te stoppen. Dan kunnen we kerstmis bij Donald, kim, Mary en Peter vieren. (Paps broer en zus)

Trouwe lezers, ik hoop dat ik jullie niet teleurgesteld heb na het lange wachten en ik zal beloven dat, wanneer het slome internet in australie het aankan, ik sneller zal schrijven dan de vorige keer.

Cheers from downunder. JACKY AND (THE ALMOST 25 YEAR OLD) MJ

• 06 November 2014 - 12:27

EEMZ:

Holaaaa, jeetje jongens wat ben ik jaloers op jullie! Lekker touren met een 4WD in Aussie! Ben benieuwd hoe het boerderij-avontuur gaat uitpakken, so far it sounds great. Geniet er lekker van! Hier veel mist, kou, 10 graden, brrrr. Succes met werken! En MJ alvast gefeliciteerd! Dikke kus xxx Eemz

• 06 November 2014 - 13:00

Papa:

Having a fantastic time, keep the good time going xxx

• 06 November 2014 - 17:42

Renee:

Howddieehoow! Waar blijven de foto's op de 'trekker'? Haha. Hoop dat jullie werk vinden uiteraard en ondertussen maar lekker blijven genieten ;)

• 06 November 2014 - 18:28

René Lier:

Hey jullie 2 daar, onwijs gaaf van jullie meemaken.
    Ik volg jullie een beetje via deze link.
    Blijf genieten en maak er nog een mooie tijd van.
    Heel veel succes en plezier tijdens jullie avontuur.

• 06 November 2014 - 19:52

Desperate Housewife:

Lieve globetrotters. ...wat gaan jullie een geweldige tijd tegemoet met het werken op een farm. !!! Brings back memory's. .......lang geleden reed ook ik in een tractor en dreef ik de schapen op, hihi.Staks zijn jullie allround farmers,great! Heel veel plezier verder samen. Hugh and kisses en fijn dat we weer een mooi verhaal hebben mogen lezen!Xx Xxxx ycm

• 06 November 2014 - 20:30

Sonja:

Wauw, goed om te lezen. Fijn als het werken zou lukken. Dikke xxxxxxxx veel knuffels. Piet en Sonja

• 06 November 2014 - 20:30

Sonja:

• 07 November 2014 - 14:24

Jan En Ans:

blij te horen dat alles gaat zoals het moet. Leuk karretje en lijkt mij ook makkelijker om door de echte bush te rijden. Slaap wat klein, maar lijkt mij juist geen probleem toch ??
    Genieten maar jongens. (Dit bericht getikt in een nat en druilerig nederland)
    XXXX ans en jan

• 07 November 2014 - 20:26

Opa , Oma:

geweldig , jullie zijn al snel all round travelers die voor alles een oplossing weten.
    Geniet samen,maar voorzichtig,xx een trotse opa en oma.

• 07 November 2014 - 20:26

Opa , Oma:

Geniet samen,maar voorzichtig,xx een trotse opa en oma.

• 08 November 2014 - 11:52

Henne Van Es:

lieve MJ en Jacky,
    Waanzinnig om dit mee te lezen! Eerste deel heb ik natuurlijk gemist maar nu ga ik jullie volgen hoor

• 09 November 2014 - 04:04

Diana:

wauw super gaaf allemaal en leuk om te lezen! kijk uit naar het volgende verhaal met jullie avonturen! have fun!!

• 11 November 2014 - 10:10

Max & Lisa :

ahhhh heerlijk!! Geniet ervan en ik weet in Nederland nog een leuke farm waar ze altijd behoefte hebben aan tractorchauffeurs ;) xx m&l

• 11 November 2014 - 10:10

Max & Lisa :

• 19 November 2014 - 19:37

Elly:

Wat een ervaring doen jullie op zeg. Dat zit toch maar mooi in je pocket.Blijf genieten. Ik blijf jullie volgen.