From the bloody middle of nowhere to Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu From the bloody middle of nowhere to Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu

From the bloody middle of nowhere to Adelaide

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg MJ & JACK

01 December 2014 | Australië, Adelaide

Hey trouwe lezers. Hier ben ik weer, vanaf het strand op Adelaide waar wij kamperen schrijf ik dit verhaal zodat jullie kunnen ervaren wat wij de afgelopen maand hebben uitgespookt.

Op 11 novemeber mocht MJ 25 kaarsjes uitblazen, oke er waren geen 25 kaarsjes maar wel meer dan 25 graankorrels want MJ mocht lekker werken. Gelukkig hebben de cadeautjes en de home made sushi en het biertje de werkdag doen vergeten:)

De reden dat MJ graan mocht tellen op zijn bday is dat hij na de farmcursus direct aan de slag kon bij een bedrijf genaamd de "living farm", dit vind niet plaats op een farm maar in een loods op een industrie terrein. Zijn dagelijkse bezigheden bestonden uit; graan tellen, graan wegen, graan sorteren etc. Voor de medewerkers van het NHV staat dit gelijk aan heel de dag wedstrijdformulieren zoeken.. behoorlijk saai dus en best knap om dat acht hele dagen vol te houden:). Dat MJ zo snel is gestopt kwam mede door mij... ik heb de eerste week werk gezocht zonder succes.. uiteindelijk in het weekend werk gekregen in een lokale pub in de middle of nowhere waar een aantal vaste klanten per dag komen, 100den dollars op de bar leggen waar niet meer naar gekeken wordt en lekker lam zuipen. Best knap om dat drie dagen vol te houden he.. haha. Vanwege het geld wilden we langer blijven maar na een skypesessie met mijn mama besloten dat we het helemaal niet leuk vonden en zijn op 21 november weer vertrokken om verder te reizen.
We hebben in onze werktijd in drie verschillende huizen geslapen omdat we steeds iets konden krijgen voor een langere periode, wat uiteindelijk dus aardig kort was :).

21 nov: tijd om weer lekker verder te trekken met onze Pajero! Vanaf York, vertrekken we naar de Wave rock. Een steen die gevormd is als een golf door de weersomstandigheden.
De rots is 15 meter hoog en meer dan 100m breed, erg indrukwekkend om te zien en zeker de moeite waard om even voor om te rijden. Via de app: wikicamps autralia vinden we een slaapplek langs de weg. Op deze app staan allemaal kampeerplekken aangeven en kan je zien wat voor facaliteiten het heeft en of het gratis is, erg belangrijk voor backpackers.. Naast de nieuwe app Dubsmash, zeker de beste app anno 2014.
We rijden door naar de bewoonde wereld van de stad Esperance; een mooi dorp aan het strand. Het strand begonnen we al te missen sinds de laatste keer in Denmark was! Weer vinden we via de app een mooie plek net buiten de stad op een boederij om te kamperen. Met warm water om te douchen, wat een feest!! We bezoeken het naional park Cape Le grand, waar een van de mooiste stranden van Aussie moeten zijn. Hele witte stranden, met mooie rotsen (veel zeewier) en kangaroes! Je mag in het park slapen voor een klein bedrag maar het is zo vol dat we terug gaan naar de boederij. Als we het hadden geweten hadden we ons beter voorbereid om te komende dagen maar helaas... drie dagen rijden, >1200KM, dorpjes bestaande uit 1 roadhouse, geen campings, bijna geen tegenliggers en slechts 1 kangaroo, 3 emoes, 1 konijn en 1 salamander zien. Welkom op het saaiste stuk rijden ever: de weg van west naar zuid australie... in zuid australie is het 2,5 uur later dan in WA, wat betekent dat het pas rond 9u donker is ipv 6.30, heel chill dus!!

Het eerste dorp met een supermarkt is Ceduna dus daar stoppen we om te overnachten. De volgende dag rijden we naar Port Augusta, een stad dat in de inham van de zee zit. Je hebt hier een mooi uitkijkpunt op de stad en in de botanic garden eten we een homemade icecream, yummi.
Ook overnachten we in het stadje Port Pirie voor we vetrekken naar adelaide. Adelaide, wat een plaatje!! Strand, bergen (adelaide hills), omringt door nationale parken met hele mooie natuur en een leuke (shop)stad. Helaas is het buget niet groot om te shoppen maar als je je reef slippers snachts buiten laat staan en tot de ontdekking komt dat ze er de volgende ochtend niet meer zijn, moet je wel shoppen:). En MJ dacht nog wel dat alle australiers zo aardig waren.. Ook mijn birkenstocks zijn eindelijk vervangen, jammer dat ze die oude niet wilden stelen;).
Hier in adelaide slapen we al een paar nachten aan het strand en dat bevalt meer dan prima! Alle mensen die langs lopen willen maar al te graag aanschruiven aan ons dinner en ontbijt haha! Ook hebben we een national park bezocht met watervallen. Er zouden er 7 moeten zijn maar vanwege het warme weer (of we zijn scheel) hebben we er 'maar' twee gezien. Er is nog genoeg te doen in de buurt dus vermaken zullen we ons wel! Na adelaide willen we graag nog naar kangaroo island en via de great ocean road naar Melbourne voor kerst, een warme kerst; dat wordt vast heel fijn (aan het strand) :).

Bedankt weer voor het lezen en we try to keep you up to date! Jacky en MJ

• 01 December 2014 - 12:21

Eemz:

Hoi hoi, leuk om te lezen! Waar blijven de foto's?! :D Klinkt echt geldig (op het werken na). Slapen op het strand, kangaroes, wildernis; sounds like music to my ears! Hier ook heerlijk weer... mist, kou... We kunnen niet eens de Euromast zien vanaf ons huis! Zo dik is de mist. Anyways, je zus voelt zich al wat beter en kan weer zien dus dat is mooi. Tot het volgende verslag. Dikke kus xxxx je (schoon)zus.

• 01 December 2014 - 15:40

Annie:

Hey vakantiegangers!
    Wat hebben jullie toch een fantastische tijd. Het saaie stuk rijden was even doorbijten maar dat moet je er voor over hebben haha, anders kom je niet ver in downunder

• 01 December 2014 - 15:46

ANNIE:

Ik zie dat mijn reactie maar voor de helft geplaatst is.....wat ik nog wil zeggen:had ik maar een toverstaf dan kwamen we even op de thee hahaha

• 01 December 2014 - 21:32

Elly:

Wat een prachtige belevenissen weer m.u.v. die lange rit in the middle of no where. Maar ook zo'n lange rit kan goed zijn zo samen.
    Ik blijf jullie met veel leesplezier volgen.

• 03 December 2014 - 17:00

Yvonne:

Wat een leuk verslag weer Jacky en MJ, geniet maar lekker verder met z'n 2en en alvast merry christmas & a happy new year !

• 04 December 2014 - 12:03

Opa/oma:

geweldig wat jullie allemaal doen en meemaakt.wilde dat ik even 40jaar terug kon draaien
    dan was ik zeker ook aan zo'n avontuur begonnen.Voorzichtig,geniet en pas goed op elkaar.
    Liefs