Victoria, the place to be - Reisverslag uit Kew East, Australië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu Victoria, the place to be - Reisverslag uit Kew East, Australië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu

Victoria, the place to be

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg MJ & JACK

03 Januari 2015 | Australië, Kew East

Allereerst willen we jullie een gelukkig en gezond nieuwjaar wensen. Wij hebben het nieuwe jaar in Melbourne gevierd, maar eerst even een terugblik op december 2014, waar we zijn gebleven met het laaste verslag..

In Adelaid hebben we ons nog prima vermaakt, deze stad viel bij ons erg in de smaak omdat het strand zo dicht bij de stad is, de mensen erg aardig zijn en we gratis aan het strand mochten overnachten:). We zijn naar een wildlife park geweest waar je de bekendste aussie animals van dichtbij kon bekijken en sommige zelfs mocht voeren. De dingo's, kangaroo's, walibi's, koala's, egels, platypoes, papagaaien, kakatoe's, emoe's, tasmanian devils en nog veel meer dieren waren te vinden in het wild life park. Onze dagen rond Adelaide bestaan uit zwemmen, onze kleding met bleek wassen, en wandelen.

We gaan 6 dagen naar Kangaroo Island (KI) dit een zeker een must go als je in de buurt bent. KI bestaat uit hele mooie national parken, zeehondjes,, kangaroo's (duuh..) , watervallen met helaas geen water vanwege het warme weer en kwamen wij daar pas achter na een steile wandelin van 5KM.. , en veel wind! Ook is er een baai, Emoe Bay (hier zijn geen emoe's) waar je met je 4WD op mag rijden, en laten wij nou net een 4WD hebben:) we hebben dus op het strand gelunched en avond gegeten. De zeehondjes hebben we van heel dicht bij mogen bewonderen, een mooie ervaring, het is namelijk de tijd dat vrouwtjes bevallen en mannen vechten voor hun terretorium dus we hebben heel wat actieve zeehonden gezien.
Ook hebben we een hele dag in de auto doorgebrachr vanwege het slechte weer. Via de ferry gaan we weer naar het vaste land en vertrekken we naar victor harbour.

Vanaf victor harbour (een keuk doroje aan het strand) rijden we via de B1 naar Mengigie waar we via een pondje naar de overkant varen en doorrijden naar Robe. Next stop: mount gambier. We komen vroeg aan in dit dorp en besluiten de dag hier door te brengen want er is veel te doen! Je hebt hier twee meren; 1 is ultra blauw en veranderd elke dag van kleur blauw. Naast dit meer, ligt en ander meer: vies groen omdat deze gebruikt wordt voor recreatie. Het ultra blauwe meer wordt overens gebruikt als drinkwater voor het dorp. We lopen naar een uitkijktoren zonder geld maar gelukkig mogen wij gratis naar binnen, vanaf het uitkijkpunt heb je uitzichtnover de stad. Midden in de stad is een krater met een kleine waterval! Heel bijzonder, je kan ook via een trap naar beneden lopen. Als we verder rijden zien we een paardenrace, uiteraard krijgen de toeristen van holland weer kortin en mogen we voor een mooi prijsje naar binnen. De mannen zitten op een karretje achter de paarden en gaan erg hard, wat niet altijd goed gaat, we zien dan ook twee mannen en paarden struikelen. In de avond gaan we naareen krater net buiten de stad, waar 's avonds possums (en ratten!) Tevoorschijn komen. We geven ze stukjes sinasappel!

Vanaf hier rijden we naar warrnabool, en beginnnen we met de great ocean road. Het is lekker toeristisch, en op ieder uitkijkpunt kom je dezelfde mensen tegen. Tot slot heb je de 12 oppostels waar echt een attractie van isgemaakt. Voor "slechts" 120 dollar p.p kan je 15 minuten met een helikopter boven de appostels vliegen.... gelukkig zie je het vanaf de kant net zo goed:). Oh en er zijn helaas nog maar 9 appostels over! (Misschien ligt hier een verband tussen?) We stoppen nog in Kennet River waar we 2 actieve koala's en veel papagaaien spotten en in Ferguson waar je hele mooie rainforest hebt met (actieve) watervallen. We doen twee mooie wandelingen en worden lekker nat want het regent aardiig in de rainforest.
We hebben nog een stranddagje, en rijden naar (the place to be, zoals de locals zeggen) Melbourne!

We slapen bij mijn vaders broer (don) en kym en mijn nichtjes maddie & georgia. In melbourne vermaken we ons heel goed. We zijn naar stranden geweest, the botanical gardens, hebben evaren in de yarra river, kerst gevierd, wat geleerd over de Ross family, naar de film geweest, veel spelletjes gespeeld,gezwommen, philip island, puiguins geziem, cricket wedstrijd gekeken in het grootte stadium van Melbourne, in de stad vuurwerk gekeken en geshopt en nog veel meer!! Mijn vaders zus, Margy en haar man Peter ebben we ook regelmatig gezien en mijn neef andrew en nicht sarah zijn ook kangsgekomen! Mijn oom heeft twee lieve hondjes die we proberen elke dag uit te laten. Vandaag slaan we even over sinds het 38 graden is !!
We gaan waarschijnlijk nog naar de dierentuin, zwemmen en maandagavond naar een leuke cricketgame met iedereen! We willen graag wat gaan werken en trekken woensdag weer verder. We moeten nog wel bedenken waar we precies heen willen want vanwege het warme weer en het brandgevaar kunnen we niet overal kamperen. Maar geen zorgen, we doen voorzichtig en anders rijden we gauw terug naar mijn lieve familie met een fijn huis en airco!!

Bedankt voor het lezen en alle leuke reacties op onze berichten op facebook!

Liefs uit Melbourne,
MJ and Jacky

• 03 Januari 2015 - 07:58

Sonja:

wat een ervaringen.

• 03 Januari 2015 - 08:33

P&P:

wat een reis, leuk om af en toe iets van jullie te kunnen lezen. Hier is koud en nat, weinig zon. Geniet nog van jullie prachtig Australia en alle moois. Liefs

• 03 Januari 2015 - 08:34

Eemz:

Leuk leuk! Ik hoor al aardig wat Dunglish in je verhaal dus ik neem aan dat jullie al vloeiend aussie spreken :D Fijn dat alles goed gaat en dat jullie zo genieten. Zag gisteren de branden op het journaal; blijf daar maar uit de buurt!!! Hoop dat jullie snel werk kunnen vinden en dan lekker sparen en op naar de east coast! Take care. Dikke kus voor allebei xx

• 03 Januari 2015 - 09:23

Baily:

mijn baasje vertelde over jullie,dat jullie ook wandelen met andere honden,ben best wel een beetje jaloers ze kunnen hier thuis jou naam niet noemen dan vlieg ik al naar het raam en wordt een beetje wild.poot en knuffel van mij Baily

Jacky en Maarten heerlijk dat jullie zo genieten,we hebben met heel veel plezier jullie verslag gelezen geniet er nog maar van,oh en jullie ook een heel gezond en liefdevol 2015 xxxx

• 04 Januari 2015 - 18:32

Ycm:

Wat hebben jullie weer een heerlijke tijd achter de rug....en nog zoveel om naar uit te kijken☺. Mooi geschreven verhaal. ..Zo kunnen wij volop mee genieten

• 08 Januari 2015 - 22:30

Elly:

Hallo Maarten Jan en Jacky,

Ik wens jullie een heel fijn 2015 toe en geniet van jullie reis. Genoten van jullie verslag. Blijf schrijven.