six months from home, six more to go :) - Reisverslag uit Childers, Australië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu six months from home, six more to go :) - Reisverslag uit Childers, Australië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu

six months from home, six more to go :)

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg MJ & JACK

04 Maart 2015 | Australië, Childers

4 september 2014 was het zo ver: onze reis mocht eindelijk beginnen. Nu, 4 maart 2015, zijn we precies een half jaar weg, jeetje wat vliegt de tijd. Het goede nieuws: we kunnen nog super veel leuke dingen doen als we een beetje op het budget letten. Het mindere nieuws; we missen jullie wel een beetje hoor!!

Maart betekent weer tijd voor een blog dus daar gaattie dan: in tegenstelling tot vorige maand, houden we het deze maand netjes bij 1 staat; Queensland. Queensland staat vooral bekent als de sunshine staat en stelt ons niet teleur. Op 2 orkanen, extreme wind en stortregen na dan.. maar dat gebeurt gelukkig maar 1x per 2 maanden en dat hebben wij mogen meemaken!

Op 8 februari komen we aan in de goldcoast. En op 18 februari zijn we er nog. Zo leuk is het hier, dus logisch dat Amy het hier 7 maanden heeft uitgehouden:). We hebben een vriendin van Amy omtmoet waar ze in 2009 mee omging, dus dat was wel leuk! De goldcoast heeft veel entertaimmemt, waaronder veel thema parken. Voor 3 dagen achter elkaar , kon je een speciale prijs betalen dus dit hebben wij gedaan. We zijn naar Warner Brother Movie World geweest. Hier heb je veel achtbanen en zie je looney toons figuren rondlopen. Op 1 achtbaan hebben we 1,5 uur moeten wachten omdat hij steeds kapot ging maar dat hebben we gelukkig overleefd:). Park 2 is seaworld, het thema zegt het al; alles met water. Denk hierbij aan water attracties, maar ook dolfijnenshow, roggen aaien, puiguins zien, ijsberen, haaien, turtles, zeehonden Show en een waterski show. We hebbe onze ogen uitgekeken. Zeker toen ik werd uitgekozen tijden de zeehonden show om mee te doen aan het stukje. Ik werd beschuldigt van vis stelen maar kreeg uiteindelijk een kusje van de zeehond, aardig zacht huidje maar ik ruil MJ voorlopig nog niet in hoor ;). Het laatste park is wet en wild, guess what? Hier word je nat! Er zijn heel veel glijbanen, van waar de grond onder je wegzakt tot met een bandje naar benden dus hier hebben we ons prima vermaakt. En laat de zon nou iedere dag schijnen dus koud krijg je het niet in deze parken:).

Wat ook zo fijn was van de gold coast, is dat je in Surfers Paradice aan het strand kon slapen, waarschijnlijk niet geheel legaal, maar we hebben het bijna twee weken volgehouden. Helaas vond de Pejero de gold coast minder leuk en besloot dat het tijd werd voor nieuwe remmen en een koppeling. Een duur geintje maar hij rijd weer als nieuw.
We ontmoeten een duits koppel die accu problemen heeft en na een jump start besluiten we een paar dagen samen te reizen. Na deze reis, kom ik misschien eindelijk bij van mijn duitsers trauma door de school uitwisseling...
We zijn in Surfers Pardadice als het kampioenschap zand sculpture er is, en het thema is Disney figuren. Heel tof om het process en eindresultaat te zien.

Op 17 februari is het dan zi ver; ik ben 22 joepie. Dankzij Mj, anatol & deanne (onze duitse vrienden) en al jullie lieve berichtjes heb ik een top dag gehad. Ik werk wakker met zingende Mj, amy en max
Op skype. Vervolgens zijn we met ze vieren (niet amy en max, die konden helaas niet overvliegen) maar anatol en deanne, door het winkelcentrum gelopen met hoedjes en toeters. We hebben een lekkere stranddag met taart (de helft smelt in de auto weg maar dat neem je voor lief in de sunshine coast) sterretjes en kaarsjes. De aflsuiter is een bbq en chocolade toetjes.

Op 19 februari rijden MJ en ik naar Bundaberg (bundy) waar we bij een hostel aan de slag kunnen voor citroenen. Er zijn slechts 2 problemen; het is een vies stink hostel met alleen maar chinezen en er is een orkaan op komst waardoor er voorlopig geen werk is maar je wel mag betalem voor het hostel. Dit kost ons hooguit een seconde om nee te zegen. De storm wordt erg serieus genomen. De supermarkten worden leeggeplunderd en op de radio adviseren ze om binnen te blijvem. En dan bedoelen ze niet binnen in de auto.. nacht 1 slapen we in een garage maar het nieuws wordt steeds hefiger.. we besluiten voor een air bnb te gaan, waar we belanden bij Lindy; een hele lieve vrouw met zwembad en een massage stoel dus hier zitten we de storm fijn uit. Bundy is er goed van af gekomen, in tegenstelling tot veel dorpen eromheen die na 12 dagen nog geen stroom hebben... we mogen de twee nachten erop gratis in de tuin kamperen, naast het zwembad. Wat zijn aussies toch lief, maar dat wisten jullie al vanwege papa :).

In bundy zijn heel veel schilpadden en de laaste avond gaan we op tour. We zien hoe schildpadden uit het zand kruipen En de zee in zwemmen. De mannetjes zullen hierna nooit meer strand zien en de vrouwtjes pas als ze eitjes leggen. Het is heel vet om te zien en MJ mag met een zaklamp schijnen zodat de schildpadjes de juisten richting op lopen (en sommigen op zijn voeten, liefff) het bijzondere aan het nest is, dat deze door de rangers verplaatst is tijdens de orkaan. En bijna allemaal hebben het overleefd!

Van 25 tot 28 februari zijn we te vinden op fraser island, het grootste zand eiland van de wereld. Veel backpackers doen een tour maar wij kunnen met onze eigen pejero! En MJ is een top zand rijder. We krijgen tips van een gids en die zorgt dat we de juiste bandenspanning hebben, fijn !
Fraser island bestaat uit zand, zand, zand, rainforest en mooie zwemgelegenheden. Je hebt een heel mooi blauw meer, een creek waar je lekker kan meedrijven met de stroom, nog meer meren, een oud schipwrak op het strand en mooie wandelpaden door de rainforest. Kamperen mag je op het eiland langs de duinen, heerlijk. We komem ook nog vast te zitten in het zand maar met wat duwen lossen we dit goed op en proberen we het maar geen tweede keer ;).

Eenmaal van het eiland af, wassen we de auto heel goed en passen we de bandemspannig weer aan. We gaan nog naar een mooi strand, rainbow beach en worden wakker met een lekke band (spijker er in). Met behulp vam de aussies, fixen we dit ook even;).

Op 3 maart hebben we een sollicitatie op een macademia farm in bauple, een klein dorp in de buurt van fraser island. Het gesprek gaat goed, alleen is er pas werk aan het eind van de maand en weten we niet of we daar wel op willen wachten.. we besluiten dat we verder willen en stoppen in Childers. Hier zoeken ze naar fruitplukkers op een farm dus we besluiten dat te gaan doen. We slapen in een caravan huisje en gaan dus morgen, na een half jaar niks doen, weer aan de slag.. 6.45 worden we opgehaald en met een bus vervoerd. We gaan citroenen plukken, daar zitten prikkels aan dus we zijn vast voorbereid met nieuwe kleren en afgeknipte sokken voor over de armen. Wij zijm erg benieuwd hoe lang we dit gaan volhouden, maar dat lezen jullie in de volgende blog.

Voor nu is het bedtijd zodat we morgen fris en fruitig aan onze eerste fruit pluk ervaring kunnen beginnen..

Op FB zal MJ wat foto's posten!

Bedankt voor het lezen en tot over een half jaar ;), of natuurlijk de volgende blog. Dikke knuffel, Jacky en MJ

• 04 Maart 2015 - 12:14

Eemz:

Heerlijk hoor jongens! I think the travelbug just bit me again! After reading this story I feel like packing my bag .. Succes met het werken ik hoop dat het leuk wordt! 6 maanden zijn voorbij gevlogen, geniet van alle avonturen! Dikke smakkerd xx

• 04 Maart 2015 - 13:09

JDR:

Doe je best met citroenen plukken. "Pick as much as you can, as fast as you can"word from our boss in 1980, picking oranges. xxxxxxxxxxxxxx

• 04 Maart 2015 - 14:26

Baily:

hoi Jacky en MJ
    Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ik geniet van al jullie reisverslagen. Het eerste half jaar is zeker vlug omgevlogen. Nu veel plezier het laatste half jaar en zal zeker julie blog volgen XXX en poot van Baily

• 04 Maart 2015 - 18:13

YCM:

Zooo eindelijk weer eens aan de bak

• 09 Maart 2015 - 23:47

Elly:

Hallo Jacky en Maarten Jan,
    Jullie zitten nog maar op de helft hoor. Tja, er moet gewerkt worden als je leuke dingen wilt doen!! Mooi verhaal en ben benieuwd naar het vervolg.