One year later and so many great memories - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu One year later and so many great memories - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu

One year later and so many great memories

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg MJ & JACK

02 September 2015 | Indonesië, Denpasar

Zo daar zijn we weer, voor de laatste keer een online verslag voor onze lieve vrienden en familie.
Het is ondertussen twee september wat betekent dat we over twee (!!) dagen naar huis vliegen. Dan zit het avontuur er echt op en hebben wij 365 dagen in het buitenland mogen doorbrengen.

Op tien augustus verlaten we Malaysië voor toch wel ons tweede thuisland ondertussen, Bali. We hebben wat vertraging en komen dus rond half 2 s nachts aan bij het hotel waar Max (mijn broer) op ons zit te wachten. Max is vandaag jarig maar dat vieren we verder als we weer wakker worden. Ook Lisa (zijn vriendin) is erbij en word van ons lawaai ook even wakker!
Max en Lisa zijn op de vroege morgen al actief, dus we passen ons netjes aan en staan om 10 uur klaar om te gaan :). Op max zijn verjaardag gaan we lekker naar zee, eten we heel veel lekkers en krijgt hij kaarsjes in een Kokosnoot!
De dagen erna vermaken we ons in Semiynak en omstreken. We hebben een scooter waar mee we overal naartoe gaan; Tanah Lot, jimberan, Uluwatu, en Padang Padang. Ook hebben we weer erg geluk want de villa van Bob en Marinus staat twee dagen leeg dus mogen wij daar met ze allen gebruik van maken!

Wat niet kan ontbreken is een tripje naar de Gili eilanden. Met ze vieren gaan we met de bus en boot naar Gili Air. Het is hier erg druk maar gelukkig vinden MJ en Max een kamer waar we gezellig met ze allen in kunnen. De jonkies op de grond uiteraard, haha. Max en ik doen heel wat snorkelen pogingen en zien mooie dingen maar helaas geen schildpadden. De volgende dag gaan we met een lokaal bootje naar Lombok waar de Rossjes net hun eten binnen kunnen houden. Vanwege de drukte hebben we vast een hotel geboekt in Mataram, de hoofdstad van Lombok. De volgende ochtend staat onze taxi chauffeur weer op de stoep en brengt on naar Kuta, waar de mooie (surf)stranden van Lombok zijn. Max en lisa gaan hier zelf op pad en wij dus ook ;). Op woensdag 19 augustus verlaten Max en Lisa ons voor het regenachtige Nederland en zijn we weer op elkaar aangewezen. Spannend.... Haha voor de nieuwsgierige onder ons; het gaat nog steeds goed en MJ wil (denk ik) nog niet van mij af ;).

Vanaf lombok gaan we toch nog even een kijkje nemen op de Gili's, waar het hoogseizoen ten einde loopt en we dus betaalbare leuke huisjes kunnen huren. Bob en Marinus zijn ook op Gili Air dus dat is gezellig! Op de gili's bestaat het leven uit zonnen, zwemmen, snorkelen, lezen, spelletjes spelen en eten dus we hebben niks te klagen. Op gili T. zie ik zelfs (na 4 keer op de eilanden te zijn) een schildpad die een aantal keer omhoog komt om even adem te halen, super! Na een midweek settelen we voor onze allerlaatste week vakantie (hopelijk niet van dit jaar) in Semiynak. Ook hier hebben we niks te klagen en genieten we gewoon van alles wat er te beleven valt. Ook pikken we de laatste zon uurtjes mee:).

En dan zit het er echt op... Overmorgen vliegen wij met KLM naar huis en op zaterdagochtend zijn we weer in Nederland!
Het was een heerlijk jaar waar we super leuke dingen hebben gedaan, hele lieve mensen hebben ontmoet en heel veel lol hebben gehad. We hebben 6 maanden mogen doorbrengen in Australie met onze mooie auto Pejero. En we hebben 6 maanden mogen doorbengen in zuid-oost azië (bali, lombok, vietnam, laos, malaysië, singapore en thailand. En dat met slechts een weekje werken tussendoor;).

Een top jaar om nooit te vergeten. We willen jullie allemaal bedanken voor het volgen van onze mooie reis, de lieve reacties op de blog en de leuke berichten tussendoor.
We zien jullie hopelijk allemaal snel weer,

Heel veel liefs van Jacky en MJ.

• 02 September 2015 - 12:41

Eemz:

Een superervaring om nooit te vergeten. Wat een rijkdom! Tot snel. Dikke kusss xxx Eemz

• 02 September 2015 - 12:54

Lisa:

Jeeee leuk weer! Was erg leuk met jullie te zijn, en zaterdag weer! Puck staat al te trappelen xxxx

• 02 September 2015 - 14:04

Yfm:

We zijn aan het aftellen. .....gezellig dat jullie terugkomen

• 02 September 2015 - 14:15

Papa:

Was zeker een leuk jaar geweest, je neemt dit jaar mee in je CV's. Jullie hebben heel wat meegemaakt. xxxxx

• 02 September 2015 - 15:14

Marija:

Hoi J&MJ

De loempia's zijn klaar
    Buddy en Maxim hebben zich net in kunnen houden om niet alles op te eten.
    We kijken zaterdag naar jullie uit
    Alvast een hele mooie thuiskomst toegewenst
    Baily zal er ook zijn

Xxx

• 02 September 2015 - 16:03

Ansenjan:

Nou Jack en MJ dat was het dan weer, buitengewoon jaartje geweest. Sterkte gewenst met de komende tijd in het Homeland. Zien jullie als wij ook weer teug zijn. XXXX

• 02 September 2015 - 17:49

Sonja:

Mooi allemaal gedaan. Op naar huis en zelf een thuis maken. Zie jullie snel. Xxxxx

• 02 September 2015 - 19:46

Irmanijsen :

Hoi Jack en mj
    Het was heel leuk om Jullie zo een beetje te volgen.
    Maar ook leuk om Je weer eens in levende lijve te kunnen zien.
    Geniet nog even en goede reis terug.
    Dikke knuffel van Fred en Irma

• 03 September 2015 - 05:37

Jacky:

Bedankt voor de lieve reacties allemaal !! Xx

• 03 September 2015 - 16:24

Yvonne:

Welcome back and don't forget, there's no place like home ! (wordt wel weer ff wennen voor jullie denk ik.. ;-))