Four states in one month, welcome to Queensland - Reisverslag uit Tweed Heads, Australië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu Four states in one month, welcome to Queensland - Reisverslag uit Tweed Heads, Australië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu

Four states in one month, welcome to Queensland

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg MJ & JACK

08 Februari 2015 | Australië, Tweed Heads

Mijn excuses voor deze late blog, wanneer je slechts 1 verpliching hebt is het zelfs moeilijk om je hier aan te houden.
Het is ondertussen begin Februari en wij zijn alweer drie staten verder dan vorige maand (victoria - new south wales - australia capital territory - queensland) en vermaken ons meer dan goed aan de oostkust van downunder. Wat ons betreftnde favoriet; wie wil er nou niet elke dag de zee in kunnen en dit afwisselen met een bergen, watervallen en mooi wandelingen.

Maargoed ik dwaal af, we zijn gebleven in Melbourne, begim januari, waar we veel lol hebben beleefd met mijn familie. We hebben een hele leuke cricket match gezien tussen Sydney en Melbourne(winnaar uiteraard) met vuurwerk, muziek en veel gejuich! We hebben gezwommen in zwembaden, historische familie toer gehad over de Rossjes, spelletjes gespeeld, veek gelachen en hebben lekker rondgedwaald in melbourne.

Op 10 januari verlaten we Melbourne en rijden we naar shepperton: de plek waar het fruit plukken is. We zijn op tijd in de stad maar helaas is het seizoen te laat vanwege de bosbranden (geen last van gehad) en het slechte weer (wel last van gehad). Na twee dagen wachten besluiten 2e verder te trekken, want wie wil nou op 1 plek wachten in zo'n prachtig land... nu blijkt dat het seizoen nu pas is begonnen, een maand later dus blij toe dat we verder getrokken zijn!! En overleven doen we het nog wel :). We gaan naar albury, waar je heerlijk 20 minuten in de rivier kan drijven, we kopen opblaasbanden Wat het nog lekkerder maakt om mee te stromen met de rivier. Ik zou Jacky niet zijn, als mijn band vast raakt in een boomstronk en vervolgens in 1 seconde lek loopt.... maar gelukkig kunnen we samen goed delen.

Na albury rijden we naar de Snowy mountains, erg mooi gebied in de bergen waar momenteel geen sneeuw ligt maar het wel lekker fris is.. met een stoeltjeslift gaan we omhoog waar we een lekker stuk wandelen. We lopen letterlijk door de wolken en zien af en toe een helder stuk landschap. Ook bezoeken we een thermonal pool, een zwembad gemaakt met het water uit de grond van 27 graden, lekkah. Je mag overal gratis kamperen in de moutains dus langs de rivier vinden we een mooie plekje!

17 januari gaan we naar australia's capital ; Canberra. Waar mijn nichtje Sarah Ferguson woont. Het is leuk om haar weer te zien en we doen leuke dingen in ACT: zwemmen (uiteraard) in een zwembad, rivieren, gaan naar een museum voor wetenschap waar je allemaal leuke dingen kan doen om je hersenen te trainen en te leren hoe deze werken. We lenen fietsen en rijden 20KM om het meer bij Canberra, heerlijk om weer te fietsen. Fietsen huren is gemiddeld 50 dollar per dag per fiets dus wij gebruiken normaal de wandelwagen;)

Vanaf Canberra rijden we naar de Blue Mountains, in de buurt van Sydney, ook hier heb je lekkere slaapplekken in de bergen. We zien de toeristische dingen waar niet veel toeristen zijn ;) en eindigen de middag met de Wenthworth falls, een flinke wandeling waar je bij Verschillende levels van de waterval kan zwemmen. De klim terug naar boven was het meer dan waard!

Op Australia Day (26 januari) besluiten wij met volle moed naar het regenachtige Sydney te gaan, BEST IDEA EVER, NOT!! Het is verschikkelijk druk en alles is afgesloten dus na een paar uur rond rijden besluiten we naar een buitenwijk te gaan waar we op een camping slapen en de volgende dag met de trein naar de stad te gaan. Dit is veel handiger en kunnen we alles goed bekijken (oprah house, harbour bridge, stad) . Het stormt nog steeds dus de ferrytour slaan we maar over.. de weersvoorspellingen blijven voorlopig zo dus in de namiddag besluiten we om verder te trekken. Wij willen zon en weigeren lange broeken aan te trekken!!

In Port Macquarie is de lucht de volgende dag blauw en kunnen we weer doen waar we goed in zijn : zwemmen ! We stoppen bij hele mooie plaatsen onderweg naar het noorden. South West rocks: waar kangaroo's op het strand hulpen. Nambuca Heads, waar je de kwallen in het water gedag kan zeggen.. en gaan via de waterval way (waar watervallen langs de weg stromen) naar Dorrigo waar je onder een waterval kan zwemmen in heerlijk fris (oke, ijskoud) water. In Bellingen kan je in de meest heldere rivier ooit zwemmen en als backpacker maar je van deze gelenheid gebruik om je haar te wassen:).

In coffs harbour en Yamba kan je heerlijk met de golven meezwemmen en in Angourie leren de locals ons rock climbing and jumping. Het meisje wat het voordoet wil het laatste moeilijke stuk laten zien, als ze plotselig valt... gelukkig kunnen wij haar opvangen en besluiten maar vanaf daar te springen (spannend genoeg). Je springt in een diep meer, vlak naast de zee. In Yamba ontmoeten we een Engels stel (vrouw is Aussie) waar we mee aan de praat raken. Deze lieve mensen bieden ons onderdak aan voor twee nachten en laten ons de omgeving zien! Ook mogen we wassen en krijgen we eten, dit allemaal gratis, wat een helden!

Na deze twee dagen gaan we weer land inwaards, Glenn Innes en Inervell. Twee dorpen in de bergen waar je door het rainforest naar toe rijd en waar je sapphire kan zoeken! Heel leuk: je schept stenen, zeeft deze, maakt ze nat en schud op de juiste manier, draait de zeef om en zoeken maar! Na twee dagen gaan we bij een winkel kijken hoeveel miljoen we hebben gevonden maar helaas, het is niks waard! We zwemmen nog in een mooie dam en gaan weer naar de kust. We bekijken Byron Bay, erg leuke drukke plek en bekijken Tweed Heads. Vanaf hier doen we een rondje bergen (170km) met mooie watervallen en eindigen weer in de buurt van twead heads bij een BP aan te snelweg waar we alle spullen opladen. Op deze manier (en free showers aan het strand) besparen we veel geld op campings en blijven we voorloopig nog even in downunder hangen!

Gister avond met onze home made attene Een baby gered van tien weken die ouders perongeluk hadden oogesloten.. elke dag is dus anders en dat maakt het zo leuk. Wij moeten nodig weer een duik nemen sinds de zon aardig goed schijnt vandaag.

Bedankt voor het lezen en tot he volgende verslag of Facebook Bericht!

With love from Queensland, Downunder
MJ and Jacky

• 08 Februari 2015 - 09:18

Yfm:

MDD en MJ
    Wat een geweldig verhaal om te lezen. Hilarisch van de band in de rivier, zie het helemaal voor me. Na alle mooie wandelingen in de natuur vraag ik me af of jullie ooit nog aan het stadse leven kunnen wennen hahahaha. De ouders van de baby zijn jullie vast wel heel dankbaar geweest! !

• 08 Februari 2015 - 11:23

Eemz:

Lieve Jacky en MJ, leuk om weer wat verhalen te kunnen lezen. Ik heb er ook om gelachen. Australië is groot dus ik vind het heel knap dat jullie 4 staten in 1 maand hebben gezien! Neem wel de tijd hoor! Take it easy mates! The aussie way ;). Have fun dikke kus xxx p.s. Ben wel jaloers op dat zonnetje, wij hadden afgelopen week sneeuw :(

• 08 Februari 2015 - 20:19

JDR:

Good holiday, hope you find some work xxxxxxxx

• 11 Februari 2015 - 16:29

Yvonne:

Heerlijk wat een avonturen, Jacky en MJ !
    Maarre...ben jij een nichtje van DE Sarah Ferguson, Jacky...?? 8-)

• 11 Februari 2015 - 20:45

Opa En Oma:

je verslag gelezen en genoten.Fijn dat alles zo goed gaat.
    We leven met jullie mee,je schrijft gelukkig zo dat wij
    er een voorstelling van hebben.Veel liefs uit Zuidland,xxxx