Welcome to Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van MJ & JACK - WaarBenJij.nu Welcome to Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van MJ & JACK - WaarBenJij.nu

Welcome to Thailand

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg MJ & JACK

24 Mei 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Sawaddie allemaal (Hallo in het Thais)

Wij zijn in Thailand, wie had dat gedacht! Wij in ieder geval niet toen we onze reis aan het plannen waren maar vinden het erg leuk om een nieuw avontuur aan te gaan. Het is wel even wennen, tuktuks, nieuwe mensen (die graag misbruik van toeristen maken en slecht engels spreken) nieuwe cultuur en anders (lekker heet) eten. Ondanks dat we al in een aziatisch land zijn geweest is het toch anders dan Bali. Dus zoals bijna gewoonlijk een terugblikje op de afgelopen periode ;)

Terug van de Gili's, vermaken we ons in Semiynak waar we in de villa van vrienden van Bob en Marinus slapen. We brengen de was weg na een flinke onderhandeling en proberen meerdere malen naar de zee te lopen met een omweg langs de winkeltjes die steeds erg verleidelijk zijn..
We vertrekken naar Ubud, een mooie plek waar MJ en ik de weg redelijk weten en we dus Piet en Sonja kunnen rondleiden:). Als we aankomen regent het heel hard waardoor we verplicht een middagje moeten kaarten. (Ik kan eindelijk een beetje klaverjassen.)

Onze accomodatie is aan de monkeyforest road, vlak bij het apenbos. Hier maken we een mooie wandeling doorheen en geven de aapjes een banaantje. (De apen grijpen de bananen of gaan aan je pet kluiven maar blijven er toch wel lief uit zien..) We huren 3 scooters, en geven Sonja een snelcursus scooter rijden in Bali. Ubud is redelijk rustig om te rijden dus dat is fijn. We zien veel rijstevelden maar de mooiste is wel de 'Ceking Rice Terrace' waar je een vallij hebt van rijstevelden. Wil je een level hoger, moet je een donatie geven.. Een kleine donatie ala, maar deze mensen versperren echt de weg! Na zeuren, komen we dan toch bovenaan en wat een uitzicht... Hier zit een slimme indonesier die met Piet een goede onderhandeling doet. Hij geeft Piet €3,50 en krijgt er Roepia's voor terug. Geen loempia's maar de munteenheid van Indonesie.

Door Marinus en Bob worden we opgehaald om door te gaan naar het noorden; Lovina / Singerja (oude hoofdstad van Bali met veel Nederlandse invloeden). We hebben een villa met ze allen gehuurt met niet 1 maar 2 zwembaden naast het strand! (Wat een luxe) We slapen hier 5 nachten en doen leuke dingen; lekker eten, zwemmen tussen de plastic tassen en gillende Sonja (en daardoor Jacky), scooteren, naar een local markt en naar de mooiste waterval van Bali (Sekumpul waterfalls). Met piet en sonja doen we deze klim en zwemmen we onder de waterval, heerlijk!

Eenmaal terug bij onze thuis basis; de villa van Bob en Marinus, die vrij is voor de komende twee nachten, bereiden we ons voor op onze volgende vlucht. Omdat we vanaf bali in september naar huis vliegen, kunnen we de onnodige spullen daar laten. Warme kleren hebben we namelijk niet meer nodig in Azie. We nemen afscheid van Piet, Sonja, Bob en Marinus en vliegen naar Singapore. We besluiten om op het vliegveld te slapen, gezien we om 02.00 snachts aankomen. We zijn niet de enige dus dat is mooi. Ik ben vliegziek dus breng een bezoekje aan het toilet snachts en val hier in slaap haha. MJ ligt op een bankje maar dat is ook niet heel comfortabel. We droppen de baggage voor een dagje en gaan met de metro Singapore stad in. We zien de highlights van Singapore, observeren de mensen (die heel de dag alleen maar op hun telefoon zitten) en wennen vast een beetje aan de hitte (35graden). 'S avonds vliegen we naar Phuket (in het zuiden van Thailand) waar we eerst een dag lekker slapen;).

Ons eerste eten is Curry, de gele zijn goed te doen maar van de groene wordt MJ een beetje rood. Erg pittig eten hier dus haha!! We zitten in Padong waar veel toeristen komen, gelukkig zitten we net in de buitenring. Ons hotel wordt gerund door een Belg, die erg behulpzaam is. We huren scooters en verkennen het eiland. We gaan naar Paradice Bay, Katon Beach, Big Budda, Phucket Zoo (een verschikking hoe ze met dieren omgaan en wat voor shows ze hiervan maken dus heel snel weggegaan) en zien een hele mooie tempel. We bezoeken leuke tentjes om te eten en eten met vrienden van MJ van Helius Handbal.

We verlaten Phucket voor het drukke Bangkok (12 miljoen inwoners!) Helaas hebben we een hotel ver buiten de stad dus wisselen na twee dagen voor een hotel in hartje centrum. Wanneer we vanaf hotel 1 naar de stad willen zijn we namelijk heel lang bezig; taxi, trein, metro en dan nog een taxi of tuk tuk. Uiteraard hebben we een poging gewaagd maar die liep niet heel soepel. We stappen in een tuk tuk die het goed vind om voor €1'30 ons naar een tempel te brengen. Wanneer hij er achter komt dat deze te ver is, gooit hij ons er (gratis) uit. Vervolgens nemen we een taxi die ons wel wil brengen, deze krijgt echter een ongeluk met een motor waardoor de hele bumper er af ligt, dus ook hier worden we uitgezet (weer een stukkie gratis).

Als we bij de tempel aankomen, is deze "dicht". (Later lezen we dat dit tegen toeristen wordt gezegd zodat ze geld uitgeven aan andere dingen) Toch komen we er goed vanaf, voor €1,30 worden we heel de middag rondgereden langs allemaal tempels. Hoe dan? Ja er staat een kleine compensatie tegenover, waarvan we niks wisten uiteraard. Namelijk dat wij 3 winkels binnengaan waar ze proberen ons kleren (nette pakken) aan te smeren. Dit werkt als volgt, je wordt opgemeten en kiest een kleur en stof. Je bent erg blij met de mooie prijs en ze beloven plechtig dat ze het pak naar Nederland opsturen... Helaas Gebeurt dit niet. De tuktuks krijgen flink wat geld als ze toeristen laten stoppen bij deze zogeheten 'promotions'. Nou vinden wij acteren wel leuk en hadden we een mooi verhaaltje klaar waardoor we overal binnen 5 minuten weg waren zonder wat te kopen.
In hotel 2 in Bangkok belanden we vijf minuten lopen van de Kho San Road, een drukke straat voor backpackers Met leuke eettentjes en winkels. Tot slot bezoeken we nog de weekendmarkt, de grooste van de wereld en inderdaad hij is erg groot! Je kan hier alles kopen wat je maar kan bedenken (zelfs hele lieve kleine schattige puppy's... Dont worrie mom & dad, we hebben ze niet gekocht)

Het drukke Bangkok verlaten we voor Kanchanaburi een stadje wat aan de Kwae Yai rivier met de bekende brug. We reizen vanaf Bangkok met de bus waar alleen locals in zitten. We slapen letterlijk op de rivier! We zijn nog veel dingen van plan de komende weken in Thailand, Laos, Vietnam, Malaysia en Indonesia dus het volgende verhaal zal snel volgen..

Bedankt voor het lezen, liefs uit het erg warme Thailand MJ en Jacky xxxxx

• 24 Mei 2015 - 13:21

Eemz:

Hahaha ben je serieus op een wc in slaap gevallen? :De De rest klinkt goed. Geniet van Thailand! Op naar Chiang Mai en Pai! dikke kus je zus

• 24 Mei 2015 - 18:37

Baily:

Hoi Jacky en MJ

Dat jij roepia's vergelijkt met loempia's schande gewoon.en dat je geen puppie heb gekocht (maatje voor Baily) valt met toch ook tegen.verder lees ik dat jullie het erg naar jullie zin hebben,geniet er nog van,voor je het weet zijn jouw ouders er Jacky en daarna nog even samen en dan naar huis
    Poot van Baily

• 25 Mei 2015 - 11:56

Nanda:

Weer een super verhaal over backpacken, nieuwe dingen en genieten. Ik ben benieuwd of jullie alles per bus gaan afreizen of ook de trein pakken!?
    Veel plezier

• 25 Mei 2015 - 21:08

YCM :

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen

• 26 Mei 2015 - 09:26

Ans Donker:

Wat gezellig om weer te lezen wat jullie allemaal mee maken. Genieten maar en goed uitkijken
    Dikke knuffel voor allebei Ans

• 01 Juni 2015 - 18:31

Competitieteam NHV:

Leuk verslag weer hoor ! :)
    (alleen weer even back to school: vallij...?? ;)
    En wij maar zwoegen in het gekkenhuis van het nieuwe handbalseizoen... :(
    Veel plezier nog !!

Groetjes Yvonne