The lucky ones - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu The lucky ones - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van MJ & JACK - WaarBenJij.nu

The lucky ones

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg MJ & JACK

02 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

'Time flies when you are having fun' , hallo lieve allemaal en welkom bij de ena laatste blog van onze wereldreis! Het is alweer augustus en dat betekent dat wij alweer elf maanden op pad zijn.
Stil hebben we niet gezeten en afgelopen maand hebben wij in Malaysië doorgebracht.

Vanuit Hoi An, waar we heerlijk een week hebben genoten van de mooie stad en het heerlijke strand en uiteraard het resort van Bob en Marinus, nemen we een taxi naar Da Nang.
Vanaf hier vliegen we gezellig met z'n vieren naar Kuala Lumpur. B&M stranden helaas hier onverwachts vanwege een actieve volkaan in Bali. Wij hebben ons hotel al geregeld en kunnen direct met de trein hier naartoe,
Het hotel is mooi maar helaas doet de wifi het niet zoals wij dat hadden verwacht en na twee uur zeuren krijgen we een upgrade naar het mooiere gedeelte van het hotel, inclusief een mega kamer! Mijn papa en mama komen een dag later naar het hotel en krijgen uiteraard ook een gratis upgrade ;).
Het plan is om mijn ouders op te halen bij de metro na de hand van een Whassap bericht. Na een uur denken we 'als ze er over tien minuten nog niet zijn gaan we op zoek'. *knock knock, who's there? Papa. Papa who? Mijn papa en mama :).
Het is eigelijk alsof we ze afgelopen week hebben gezien! We kletsen, uiteraard onder het genot van stroopwafels en dropjes, en gaan op zoek naar avondeten. Het is ramadan en dat betekent voor ons geen tafel. Het zit namelijk zo, de mensen in Kuala Lumpur bestellen rond 18.30 het eten om er vervolgens een uur naar de staren, als dan het signaal om 19.30 wordt gegeven, kunnen ze heerlijk (koud) eten. Dit allemaal omdat er anders geen tafel beschikbaar is.
Wij doen hier uiteraard niet aan mee en gaan dus vanaf nu of vroeg of heel laat eten.
In kuala lumpur bezoeken we onder andere de Batu Caves, de Luna Skybar, de beroemde Petronas twin towers (bekijken we vanaf buiten), China town en Petaling street.

Vanaf Kuala Lumpur gaan we op eigen houtje naar Taman Negera National park. Althans dat denken we, via Centraal worden we naar Busstation 1 gestuurd. Hier vertrekken geen bussen en gaan we met de metro naar busstation 2. Het geluk lijkt toch een beetje aan onze kant de staan, want de bus staat klaar!! Yes, te mooi om waar te zijn, de bus zit vol.
Mama gaat maar even informeren en het is vanwege suikerfeest niet mogelijk om een bus te pakken naar het park. Dus wijzigen we per direct de plannen en gaan we twee uur later met een bus naar de Cameron Highlands.
We hebben een heel leuk huisje in de bergen en papa kan weer rustig ademhalen want het is weer 20 graden ipv kuala lumpur 30+. MJ is ziek geworden (niet van de schoonouders zegt hij..) en dus gaan mama papa en ik wandelen en zonder map op stap. Dit pakt goed uit want we zien twee nederlanders die wel een map hebben en die dezelfde wandelroute gaan lopen. Het is erg mooi in de bergen en we zien zelfs watervallen. Tot zeker twee keer toe loopt het pad dood door bomen en takken die zijn omgevallen maar met wat klimmen en klauteren gaat het ons heel goed af. (Op de paar keer vallen na). Eenmaal uit het bos moeten we nog zo'n 6KM langs de autoweg door de bergen. Dit zien we niet zitten en papa en ik gaan liften. Na drie auto's hebben we beet en springen we achterop de pick up truck!
De dag erna doen we een toer langs allemaal boederijen in de omgeving. De meest indrukwekkende is toch wel de theevelden. Die gaan eindeloos door en worden al jaren gebruikt. Ook zijn er veel aardbei velden en mogen we zelf aardbeien uitzoeken (en stiekem testen).

We pakken een mini busje naar de National Park. Halverwege stoppen we voor drie uur en wachten we op de boot die ons naar de juiste plek brengt. We hebben geluk want we mogen als eerste weg! De boot duurt er ongeveer twee uur over maar onze geluksboot doet er vier uur over en loopt een aantal keren vast in het zand waardoor we zelf moeten duwen. Haha wat een geluk hebben we weer :D. We vinden na lang zoeken (vanwege suikerfeest) een slaapplek. Er is één tent waar je 's avonds kan eten en waar je kan kiezen uit één gerecht.. Uiteraard weer vanwege suikerfeest.. Gelukkig is het eten wel heel lekker. We lopen heel wat af in het park en doen een stijle tocht naar een mooi uitkijkpunt. Daarnaast doen we de bekende Canopy Walk, waar touwen en een plank tussen bomen zijn gespannen en waar je tot 30meter hoog komt! Papa, die enorm van hoogtes houd, vind het wat spannend ;).

Vanaf Taman Negera gaan we met een mini van naar de kuala besut, waar je een boot kan pakken naar de Perhentian Islands. Onderweg zien we heel veel dieren waaronder een hert, eekhoorns, aapjes, koeien en geiten. Om half zes vertrekt de laatste boot en die halen we net op het nippertje!
We gaan naar Perhentian Kecil, wat betekent klein eiland. Het eiland is aardig groot maar er is dus nog een grotere versie! Op het eiland doen we vooral relaxen, boekje lezen, kaarten, wandelen, zwemmen, snorkelen en nog meer snorkelen. Het is heerlijk! Ook doen we een snorkeltoer waar we stoppen op drie plekken; shark bay (ik zie echt een haai en mama mag hier niet zwemmen want die heeft een wond in haar hand) coral point (hier is mooi koraal en voeren we de visjes broodjes) en turtle bay (hier zwemmen we een hele tijd mee met een schildpad en zien we hem drie keer boven komen!). 'S avonds eten we hier heerlijk aan het strand en staat er een lekker windje. Ook hier is accommodatie een probleem (dit keer vanwege de vakantie van Malaysië) maar gelukkig hebben we geen enkele nacht op het strand hoeven doorbrengen ;).

Met een boot gaan we terug naar het vaste land, helaas zitten we op de verkeerde en mogen we op zee overstappen... Haha familie ross maakt wat mee ;). Papa en mama vliegen naar Australie en wij vliegen naar het eiland Penang. We stijgen bijna tegelijk op, gezellig.

Eenmaal in Penang komen we in een leuk goedkoop hotel terecht en besluiten we hier even te settelen. Het is even genoeg geweest met elke dag tas in en uit pakken. We krijgen de grootste kamer met een leuk uitzicht op een druk straatje. Voor slechts eenmalig 25euro krijgen we ons hele verblijf vervoer en mogen we overal heen waar we maar willen op het (grote) eiland. We vermaken ons hier onder andere met shopping malls, naar de films gaan, botanical gardens, een mooi national park, strand, Georgetown en het bekijken van street art. we blijven hier nog even hangen want er zijn nog meer dingen te doen;).Dan gaan we nog een paar dagen naar Kuala Lumpur en vanaf hier vliegen we naar ons Final destination (tevens ook begin en tussendoor destination) Bali.
Max (mijn broer) en zijn vriendin Lisa zijn daar binnenkort ook dus die zien we binnen twee weken :D.

Bedankt voor het lezen en tot volgende keer. Daarna zijn jullie van ons af ;)
Liefs uit penang, MJ and Jacky

• 02 Augustus 2015 - 12:04

Eemz :

Hellooooo hier een berichtje van je grootste fan. Klinkt goed. In ieder geval weet je dat tijdens de ramadan niet met honger moet rondlopen in Maleisië ;) Geniet nog van de laatste maand. Tot snel. Dikke kus eemz

• 02 Augustus 2015 - 12:28

Jan:

He jongens hij gaat lekker, avonturen zoals we gewend zijn van de fam. Ross met hier en daar een lichte aanpassing. Zo blijft het spannend. Schiet lekker op nu, dus nog even volhouden. (grapje). Zie jullie hopelijk weer terug in een zonnig Nederland. XXX

• 02 Augustus 2015 - 14:07

Max & Lisa:

Leuk leuk leuk! Tot snel xxxxxx

• 02 Augustus 2015 - 16:50

Nanda:

Fijn om te horen dat de hele familie op de verkeerde boot weet te stappen, hihi. De wereld zien en dan over een maand weer terug in de wereld stad Rotterdam. Geniet er nog lekker van en zet het voort als jullie thuis zijn. Kus

• 03 Augustus 2015 - 04:12

Yfm:

Heerlijk verhaal weer....Onze Maleisië reis samen was top. Nu wordt het aftellen en afkicken wanneer jullie weer in Rotjeknor zijn...hihi. Geniet nog maar een paar weken en geef Max en Lisa een knuffel. Xxxx

• 04 Augustus 2015 - 14:27

Sonja:

Whaha, dan zijn wehoop ik echt niet van jullie af. Kom maar op.